Live Chat helpt je verder

Blog

Heb je er wel eens over nagedacht om je eigen website op te zetten, of ben je websitemaker en mist er nog iets op je website? Dan weet ik wat het is. Wat je de laatste tijd steeds vaker op websites van grote bedrijven ziet opkomen, zijn de Live Chats.
Ik bedoel hiermee de kleine pop up vensters onderin je scherm met een chatvenster die vraagt hoe zij je kunnen bijstaan, of of je een vraag hebt. Veel sites gebruiken deze Live Chats om problemen snel uit de weg te gaan, direct contact met de klanten te hebben en om de algemene klanttevredenheid te vergroten.

Stel je zoekt een kledingstuk, je moet iets uploaden, of je begrijpt de site niet goed. Dan popt er een venstertje omhoog met een echt persoon, die je persoonlijk groet en vraagt wat hij voor je kan doen. Je voelt je meteen gehoord en gezien. Je typt in dat je op zoek bent naar een herentrui maat M, je vraagt hoe het zit met je verzekering of je boekt je hotel en treintickets online. Door het persoonlijk contact met een echt mens wordt je snel en direct geholpen, met echt contact. Vragen kun je stellen, je kan het gesprek zo gezellig of zakelijk houden als je zelf wil.

Zo had ik zelf een erg gezellig gesprek met een medewerker van de Ziggo, die kilometers verder zo niet hele steden verder, aan het werk was. Er was een probleem met mijn internet verbinding, en deze knul hielp me er goed voorbij. Hij werkt natuurlijk met een script waarin vragen die vaak voorkomen staan, met desbetreffende antwoorden. Denk aan; ‘Heeft u hem al eens uitgezet en weer aangezet?’ maar ze helpen je ook verder als dit niet het geval is. Het fijne aan echt contact met een mens is dat hij zich in je kan verplaatsen. Toen na een halfuur het nog niet was gelukt, vertelde hij mij hoe vervelend hij het voor me vond en liet hij me weten net zo lang mij te helpen tot het lukte. Dat was een enorme meevaller. Geen stress, geen druk, gewoon iemand wiens taak het is mij online te helpen. Bijna net zoals een online therapeut! Na nog eens twintig minuten zat er geen schot in de zaak, en hoe reageerde de jonge knul?
Hij maakte online meteen een afspraak met de monteur, zette het in de Ziggo agenda en sloot er een kortingsbon bij.
Live chat is nog eens service!

Geef een antwoord